dobry psycholog Radom
Pomogliśmy setkom osób - dzięki
nam poukładali swoje sprawy.
Długo po rozstaniu z mężem nie mogłam normalnie
funkcjonować, dopiero gdy trafiłam na poradnię Pani Joanny, życie poukładało mi się na nowo. ~ Katarzyna Michalska, 38lat
2 Nie wiedziałam, że tak łatwo mozna dobie radzić
z problemami dnia codziennego.
Psycholog Radom - zdecydowanie godny polecenia. ~ Anna, 28lat
Złość - czy jesteś od niej uzależniony.

 Wskaźnik uzależnienia od złości został opracowany przez R.Potter – Efron i P. Potter- Efron. Jego celem jest sprawdzenie, czy jesteś uzależniony od własnej złości, czy wykorzystujesz ją dla osiągnięcia ważnych dla ciebie celów.

 

Zakreśl numery pytań, na które odpowiesz „tak”

 

  1. Czy kiedykolwiek szukasz powodów, żeby się rozzłościć?

  2. Czy zaczynasz się nudzić, jeśli prze chwilę nie masz się na co złościć?

  3. Czy kiedykolwiek szukałeś/aś pomocy z powodu odczuwanej złości?

  4. Czy ostra kłótnia jest dla ciebie czymś pociągającym?

  5. Czu czasem masz poczucie, że twoja złość kontroluje ciebie, a nie odwrotnie?

  6. Czy używasz złości, by unikać pewnych sytuacji lub tematów?

  7. Czy miewałeś/aś kłopoty w pracy spowodowane twoją złością?

  8. Czy miewałeś/aś problemy w relacjach z ludźmi, spowodowane złością?

  9. Czy podczas kłótni czujesz się świetnie?

  10. Czy z powodu złości wchodziłeś/aś w konflikt z prawem albo byłeś/aś tego bliski?

  11. Czy złościsz się bardziej nież kiedyś?

  12. Czy musisz złościć się coraz bardziej, by poczuć się lepiej niż kiedyś?

  13. Czy twoja złość sprawiła kiedykolwiek, że odczuwałeś/aś przyjemność, zadając komuś ból?

  14. Czy kiedykolwiek przyrzekałeś/aś sobie, że będziesz kontrolować swoją złość, a potem nie umiałeś/aś wywiązać się z tej obietnicy?

  15. Czy twoja chęć wpadania w złość sprawiła, że spędzałeś/aś czas w takich miejscach i z takimi ludźmi, których normalnie byś nie akceptował/ła?

  16. Czy interesuje cię, ile czasu spędzasz na złoszczenie?

  17. Czy kiedykolwiek starałeś/aś się przestać robić to, co odczuwasz jako niewłaściwe w okazywaniu złości?

  18. Czy wpadanie w złość pomaga ci zmniejszyć lęk lub niepokój?

  19. Czy wciąż uparcie myślisz o powodach, dla których się złościsz?

  20. Czy odczuwanie złości staje się uczuciem zastępczym w twoich relacjach z partnerem, dziećmi lub innymi ludźmi?

  21. Czy twoja wydajność w pracy, szybkość podejmowania decyzji, bądź koncentracja uwagi zmniejszyły się, od kiedy odczuwasz przymus reagowania złością?

  22. Czy czujesz się lepiej, jeśli na kogoś się złościsz?

  23. Czy czasem nie możesz się opanować i wpadasz w złość z powodu drobiazgów?

  24. Czy twoja złość wyrządziła jakąś szkodę tobie albo twoim bliskim?

  25. Czy masz poczucie winy, czujesz żal, wstyd lub depresję przed wybuchem złości?

  26. Czy masz poczucie winy, czujesz żal, wstyd lub depresję po wybuchu złości?

  27. Czy zapominasz co mówisz lub robisz, gdy intensywnie odczuwasz złość?

  28. Czy wpadanie w złość daje ci przyjemne poczucie mocy?

  29. Czy ostatnio czujesz się wobec swojej złości bezsilny/a?

  30. Czy wpadając w złość tracisz kontrolę nad sobą w taki sposób, że naruszasz własny system wartości?

 

Jeśli odpowiedziałeś/aś twierdząco na na więcej niż pięć pytań, istnieje duże prawdopodobieństwo, że reagujesz złością nawykowo i traktujesz ją jako narzędzie do uzyskania stawianych sobie celów. Im wyższy wynik, tym większe prawdopodobieństwo, że twoje relacje z innymi nie są takie, jak być powinny.