dobry psycholog Radom
Pomogliśmy setkom osób - dzięki
nam poukładali swoje sprawy.
Długo po rozstaniu z mężem nie mogłam normalnie
funkcjonować, dopiero gdy trafiłam na poradnię Pani Joanny, życie poukładało mi się na nowo. ~ Katarzyna Michalska, 38lat
2 Nie wiedziałam, że tak łatwo mozna dobie radzić
z problemami dnia codziennego.
Psycholog Radom - zdecydowanie godny polecenia. ~ Anna, 28lat
Złość - jak o niej mówić.

Kiedy czujesz złość i wiesz, co cię złości, zamiast „dusić” ją w sobie lub czekać, aż „wybuchniesz” zastosuj technikę czterech kroków. Pomoże ci ona tak wyrażać swoją złość oraz mówić o swoich oczekiwaniach, aby nikt nie poczuł się urażony. Mówić o trudnych emocjach w sposób asertywny, przynoszący korzyści nam samym a równocześnie szanując druga osobę, to wielka sztuka. Opanowanie jej jest proste i przynosi zaskakujące efekty. Tak więc: DO DZIEŁA!

Technika 4 stopni.

  1. Zastanów się, co ci przeszkadza, denerwuje, złości? Kto za to odpowiada? Stosując zasady prawidłowej komunikacji powiedz o tym, np:

    - przeszkadza mi, kiedy nie mogę obejrzeć telewizji

    - złości mnie, kiedy się spóźniasz

    - nie lubię, kiedy używasz moich rzeczy

    Jeśli to nie podziała, przejdź do punktu drugiego.

  2. Upewnij się, że twój rozmówca zrozumiał, o co ci chodzi. Mów krótko i staraj się określić problem w jednym zdaniu. Nie rób wykładów, nie krytykuj i nie obwiniaj. Skup się na tym, co jest ważne dla ciebie i czego chcesz, np.:

    - denerwuje mnie, kiedy się spóźniasz. Ważne jest dla mnie, żeby być na czas.

    - źle się czuję, kiedy nie dotrzymujesz słowa. Jest mi wtedy przykro. Chcę, żebyś dotrzymywał zdania.

    - nie lubię, kiedy używasz moich rzeczy. Nie rób tego, proszę/zostaw je, proszę.

    Jeśli to nie poskutkuje, przejdź do punktu trzeciego.

  3. Krótko powiedz o tym, co zamierzasz dalej zrobić. Komunikat musi byś jasny i konkretny. Mów tylko to, co zamierzasz zrobić, np.:

    - jeśli nie przestaniesz hałasować, nie pozwolę ci dzisiaj bawić się w moim pokoju.

    - jeśli nadal będziesz się spóźniać, przestanę zabierać się ze sobą.

    - jeśli będziesz nadal używać moich rzeczy, będę zamykać je w pokoju na klucz

    Jeśli dalej nie ma poprawy, przejdź do punktu czwartego

  4. Zrób to, o czym mówiłeś/mówiłaś. Bądź konsekwentny.